Жумушчу программа

И.АРАБАЕВ АТЫНДАГЫ КЫРГЫЗ МАМЛЕКЕТТИК УНИВЕРСИТЕТИ

ТАРЫХ ЖАНА СОЦИАЛДЫК-УКУКТУК БИЛИМ БЕРҮҮ ИНСТИТУТУ

 

                                                                             «Бекитемин»          

ТСУББИ директору  т.и.доктору,

профессор   Курбанова Н.У

                                                                                _____________________                                                                                                           «_____»________2015 ж.

 

                    

“АЛГАЧКЫ  КООМДУН  ТАРЫХЫ”

 

предмети

 

ЖУМУШЧУ  ПРОГРАММА

 

Жогорку кесиптик билим берүүнүн 550000  Педагогикалык багытынын 550400  бакалавр социалдык-экономикалык билим берүү  академиялык даражасы

   

 

Талкууланды:                                                     Жактырылды:                           

кафедра______________________           Окуу-методикалык кеңеши

____________________                              _______________________

Протокол №________                                Протокол №______

“_____”___________2015г.                      “_____”___________2015 г.

Кафедра башчысы:_________                   ОМК төрагасы:__________

 

                        

                                                                            

                                        Бишкек 2015

 

 

I. Киришүү

Жогорку кесиптик билим билим берүү  тармагында  бакалавр академиялык даражасына ээ болууда, педагогикалык багытта 550400 Социалдык-экономикалык билим берүү адистигине   даярдоодо “Алгачкы коомдун тарыхы”  предметинин орду абдан орчундуу болуп саналат.

Кыргыз Республикасынын жогорку кесиптик билим берүү тармагын модернизациялоо  (жаңылоодо) концепциясында  окуу  ишмердүүлүгүндө   окутуу жараянын  кайрадан карап чыгуу аркылуу окуу материалын дидактикалык негизде азыркы педагогикалык шарттарга ылайык өз алдынча  иштөөгө ээ болгон компетенттүү адистерди даярдоо милдети коюлган.

Ал эми студенттердин  таанып билүү жараянында  өз алдынчалыгын  камсыз кылууда окуу-методикалык  чыгармачыл чөйрөнүн түзүлүшү актуалдуу маселелерден болуп эспетелет.

        “Алгачкы    коомдун  тарыхы” предметтин  өздөштүрүүдө студенттер жалпы бидим берүүчү мектептерде алгачкы жана байыркы коомдун тарыхы боюнча окутулган билим, билгичтик жана ишмердүүлүк  жөндөмдөрү  пайдаланылат. Аталган предметти өздөштүрүү педагогикалык ишмердүүлүк тарамында, көрүнүктүрүү - педагогикалык, базалык-адистик практикаларды  ийгиликтүү  өткөрүүгө,  жыйынтыктоочу квалификациялык аттестацияларга  “Алгачкы коомдун тарыхы” негизги база болуп кызмат кылат.

 

II. Курстун пререквизиттери постреквизиттери

 

          Окулуп жаткан  курстун  пререквзиттеринде   студенттер төмөнкү курстар боюнча көндүмдөрдү жана билимдерди өздөштүргөн болууга тийиш. Алар тарых курстары (Ата Мекендин тарыхынын бардык мезгилдери боюнча жана байыркы дүйнөнүн тарыхы, орто кылымдын тарыхы, жаңы тарых, соңку тарых) менен катар “Ажам жана коом”, предметтери.

Курстун постреквизиттери “Алгачкы коомдун тарыхы” тарых илиминин тармагы катары калыптанып, башка  илимдер менен да тыгыз байланышта өнүгүп  келе жатат. Алсак, студенттердин  дүйнөнү  таанып-билүүдөгү  ой жүгүртүүлөрүн, тарыхый  баалуулуктарга  болгон көз-караштарын билүү боюнча  философия  илимине, студенттердин  ички дүйнөсүн, психологиялык өнүгүү өзгөчөлүктөрүн, руханий байлыгын аңдап байкоо жүргүзүүдө психология илимине, маалыматтык көз карашын өстүрүүдө информатика илимине таянат.

 

III. Предметтин максаты жана милдети

Предметтин максаты.

Алгачкы коомдун тарыхы – адам баласынын пайда болушунан тартып анын өнүгүшүн коомдо тап жана мамлекеттин пайда болушуна чейинки өсүп өнүгүү этаптарын илимий багытта  студенттерге жеткирүүгө, студенттерди окутууда бул предметке тийиштүү болгон ар бир негизги проблемаларды окуп үйрөнүүчү туура так анализ берүүгө, саясий, социалдык өнүгүштөрдүн келип чыгышын жана алардын адам баласынын коомундагы тийгизген ролун ачып берүүгө үндөйт.

 

Предметтин  милдеттери:

· Студенттер алгачкы коомдун тарыхы боюнча теория, методика, коомдун маанисин, адамдын пайда болушундагы эмгектин ролу, окумуштуулардын илимий теорияларын окуп үйрөнүү;

· Хронологиялык чектерди ажырымдоо, тарыхчылардын мезгилдерге бөлүү жана тарыхый булактарды пайдалануу тактикасын, тиешелүү болгон илимий жана атайын жазылган  китептер менен таанышуулары, ар бир теманын үстүндө туура анализ берүүгө үйрөнүүлөрү;

· Ар кандай темада рефарат, доклад жазуулары, туура пландап жана анализдеп илимий иштерди жүргүзүү, отчет түзүү, илимий жана техникалык документтерди жүргүзүү, библиотекалык архивтик фонддор менен иштөө, информацияларды чогултуу жана пайдалана билүүлөрү, тарыхый булактарды текшерүү жана өздөрүнүн илимий ойлорун чагылдыра билүүсү

Тарбиялык милдеттери: Адамзаттын цивилизациялык доорлордо басып өткөн жолун таанып билүү менен, окуучуларды  келечекке  алга умтулуучу (прогрессивдүү ) көз караштарга, жаратмандык, адамкерчилик касиеттерге тарбиялоо;

Өнүктүрүүчү милдеттери: Тарыхыйлуулук, цивлизациялык көз карашта ой – жүгүртүү, эли-жерин, өлкөсүн сүйүүгө сергек мамиле кылуу сезимдерин өнүктүрүү. Өз көз караштарын эркин айтуу, уюштуруучулук жөндөмдүүлүктөрүн өнүктүрүү.

Стратегиялык милдеттери: Өткөндү билүү, түшүнүү, талдоо, жалпылоо менен баалоо аркылуу өлкөнүн, коомдун келечегин куруучу келечектеги тарых жана коомдук билимдерди  окутуу,  үйрөтүү аркылуу  тарбиялоочу жана өнүктүрүчү адистерди даярдоо;

IV. НЕГИЗГИ БИЛИМ БЕРҮҮ  ПРОГРАММАСЫНЫН  ПРЕДМЕТТИК   КОМПЕТЕНЦИЯСЫ

Компетен-циянын коду

НББП өздөштүрүү жыйынтыгы

Компетенциянын мазмуну

Курсту окутуунун жыйынтыгы боюнча күтүлүүчү натыйжалар

Жалпы кесиптик компет

ЖКК-1

өзүнүн  келечектеги кесибинин социалдык маанисин түшүнөт, кесиптик ишмердүүлүгүн максаттарын ишке ашыруу жөндөмдөрүнө ээ болот;

 

Билет: келечектеги кесибинин маанисин түшүнөт

Колдоно билет: кесипке ээ болуу ишмердүүлүгүн ишке ашыруу жөндөмүн калыптандырат

 

 

 

 

Кесиптик компетенция

 

 

 

 

 

 

КК-4

 

 

 

 

 

тарыхый жараяндагы жана коомдун саясий турмушундагы адамдын ордун, тарыхый процесстин мыйзам ченемдүүлүгүн жана

кыймылдаткыч күчтөрүн түшүнүүгө

жөндөмдүү;

 

 

Билет: коомдун саясий турмушундагы адамдын ордун, оозеки жана буюм булактандагы  маалыматтарды билет.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КК-9

 

жазуу, оозеки жана буюм булактарындагы  (артефакты)  маалыматтарды туура айтып берүүгө  (интерпретациялаган

га) жазуу түрүндө жасалгалоого жана талдоого жөндөмдүү;

 

 

Колдоно билет: Тарыхый процесстин мыйзам ченемдүүлүктөрүн анализдей алат, оозеки жана буюм булактарнагы маалыматтарды жазуу жүзүндө жасалгалап талдай алат.

 

 

                        

 Инструменталдык компетенция

 

 

 

 

 

 

 

ИК-1

 

 

 

 

максаттарды коё билүүгө жана ага жетүүнүн жолдорун тандоого, маалыматтарды кабыл алууга, талдоого жана жыйынтыктоого жөндөмдүү;

 

Билет: максаттарды кое билгенди жана ага жетүү жолдорун, маалыматты пайдалануу жолдорун

билет. Уюштуруучулук чеимдерди иштеп чыгууну түшүнөт.

 

 

 

Колдоно билет: максатты коюп, маалыматтарды кабыл алып аны талдап жыйынтыктай алат. Эл алдын чыгып сүйлөөгө,

сүйөшүүлөрдү жүргүзүүп, иши тууралуу электрондук коммуникацияларды пайдаланат.

 

 

 

 

 

ИК-4

ишине байланыштуу сүйлөшүүлөрдү жүргүзүүгө жөндөмдүү: эл алдына чыгып сүйлөө, сүйлөшүүлөрдү жүргүзүү, кеңешмелерди

өткөрүү, иши тууралуу каттарды

жазышуу, электрондук

коммуникациялар;

 

 

 

Инструменталдык компетенция

 

ИК-5

 

маалыматтарды башкаруунун каражаты катары компьютер менен иштөө, алардын ичинде глобалдык компьютердик тармакта жана копоративдик маалыматтык системаларда иштөө көндүмдөрүнө ээ болуу, маалыматтарды чогултуунун, сактоонун жана талдап чыгуунун негизги усулдарын, жолдорун жана каражаттарын билүү;

 

 

 

Маалыматтарды чогултутуп сактоодо компьютер жана  глобалдык компьтердик тармакта иштей алат. Уюштуруучулук чечимдерди иштеп чыгат.

ИК-6

 

уюштуруучулук чечимдерди иштеп чыгуу иштерине катышууга жөндөмдүү;

 

 

V. Предметтин технологиялык картасы

Предмет-

тин / курстун аталышы

Билим

алуу тепкичинин деңгээли (бакалавариат, магистратура)

Кредит

/зачет бирдиги-

нин саны

Билимдер-

ди текшерүү формасы

Курс, семестр

Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы

Баклавариат

1

экзамен

I курс

I семестр

 

БАЗАЛЫК МОДУЛЬ (предмет боюнча билимдерди билгичтиктерди текшерүү)

Аттестациялоо иштеринин темалары жана тапшыр-малары

Аттеста-циянын түрү

Ауди-

тория-

лык жана ауди-тория-

дан тыш-кары

Балл-

дын мини-мал-

дуу саны

Балл-

дын макси-

мал-дуу саны

Семинарларга жооп берүү

Семинардык тапшырмаларды аткаруу же жооп берүүсү

Аудитория-

лык

5

10

Өз алдынча иштерди аткаруусу (реферат жазуу, берилген тема боюнча адабияттарды окуу жана аны конспектилөө)

СӨИ боюнча берилген тапшырманы аткаруу

Аудиториядан тышкары

5

10

Негизги тема боюнча  мисалдар жана базалык билим түшүнүгү

Текшерүү иштери, тестирлөө

Аудиториялык жана аудиториядан тышкары

40

65

Жыйынтыгы

50

85

 

КОШУМЧА МОДУЛЬ

Аттестациялоо иштеринин темалары жана тапшырмалары

Аттеста-циянын түрү

Ауди-тория-

лык жана ауди-тория-

дан тышкары

Балл-

дын мини-мал-

дуу саны

Балл-

дын макси-

мал

дуу- саны

Лекциядагы главалар боюнча проект, презентациялар

оозеки жооп берүү

аудитория-лык

5

10

Лекция жана семинардык сабактарга катышуу

катышуу

аудиториялык

5

5

Бардыгы

60

100

 

Курс боюнча бардык билимдерди текшерүү жыйнтыгы боюнча алынган баллдар:

Алган баллдарды баага которуу:

1-модуль – 25 балл

2-модуль – 25 балл

3-модуль-25 балл

Семинар- 15 балл

СӨИ- 10 балл

0-6  - “канаат. эмес”

0-6  - “канаат. эмес”

0-6    -  “канаат эмес”

0-3  - “канаат. эмес”

0-2  - “канаат. эмес”

7- 12    - “канаат.”

7- 12  -  “канаат.”

7- 12 -  “канаат.”

4-8 - “канаат”

3-5 - “канаат.”

13-18  - “жакшы”

13-18 - “жакшы”

13-18  - “жакшы”

9-11-“жакшы”

6-8“жакшы”

19-25  -  “эң жакшы”

19-25  - “эң жакшы”

19-25  - “эң жакшы”

12-15 - “эң жакшы”

9-10  - “эң жакшы”

 

Билимдерди текшерүү: негизги тема боюнча 3 контролдук иш (тестирлөө)

Лекциялык жана семинардык сабактардан себептүү калган студенттерден үчүн кошумча талаптар: калтырган лекция жана семинардык сабак боюнча темаларды аудиториялык эмес мезгилде оозэки жана жазуу жүзүндө тапшыруу.

Жыйынтыктоочу  текшерүү формасы – экзамен

VI.Курс боюнча билимдерди баалоо каражаттарынын паспорту

к/

Курсту өздөштүрүү билимдерин текшерүү

(тема, бөлүмдөр боюнча)

 

Компе-

тен-

циялар боюнча тек-

шерүү коддору

Баалоо каражатынын түрлөрү

(лекция, семинар,СӨИ)

1– модуль

I - БӨЛҮМ.

Киришүү. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхын изилдөө булактары жана тарыхнаамасы

1

Киришүү

 

ЖК-1,     КК-4

Группа менен иштөө, дискуссия,реферат даярдоо,

«Тең-теңине» методу боюнча багытталган өз ара суроо салуу,

презентация жасоо

2

Изилдөө булактары

3

Тарыхнаама

II - БӨЛҮМ.

Адамдын жана коомдун калыптанышы

4

Адамдын теги жана эволюциясы

ИК-1,

КК-9

«Эки бөлүктүү күндөлүк методу”, Слайддарды презентациялоо, Берилген суроо боюнча талкуу жүргүзүү

5

Алгачкы адамдар тобу

III-бөлүм

Азыркы адамдын жана коомдун пайда болушу

6

Азыркы адамдын пайда болушу

 

ИК-1,

КК-4

Карта жана контур карта менен иштөө, “Убактылуу чынжырча” методу,

 

7

Коомдун пайда болушу

 

реферат,

I-II-III-бөлүмдөр боюнча “Kts-test”

жүргүзүү

2-модуль

IV- БӨЛҮМ

Алгачкы жамааттык коом

8

Алгачкы жамааттык коомдун эрте мезгили

 

ИК-5,

ИК-4

ИК-4, ЖКК-1

“Дарак методу, “Эмне үчүн техникасы”, слайддарды презентациялоо, схема, сүрөттөрдү даярдоо, коллеквиум, реферат даярдоо

9

Алгачкы жамааттык коомдун кечки мезгили

 

V- БӨЛҮМ.

Алгачкы жамааттык коомдун бузулушу

10

Алгачкы жамааттык коомдун бузулушунун өбөлгөлөрү

 

 

ИК-4, ЖКК-1

“Кластер”, “Вендин диаграммасы методдору, реферат,

V -бөлүм боюнча “Kts-test” жүргүзүү

11

Жеке менчиктин, таптардын мамлекеттин пайда болушу

 

 

3-модуль

12

Таптар доорундагы үй-бүлө жана нике

 

ИК-4,

 

Реферат, Балык» методу, дискуссия, долбоор иштери

13

Тап пайда болуу доорундагы коомдук мамилелер

 

 

14

 

VI-БӨЛҮМ

Өткөөл мезгилдеги коомдук аң-сезимдеги өзгөрүүлөр

 

 

ИК-6,

ИК-1

 

 

“Интервью” методу,

Доклад,

15

VII-БӨЛҮМ

Азыркы кездеги жамааттык коомдор

 

КК-4,

ИК-1

“Инсерт”, “Идеялар дөңгөлөгү”, дискуссия

VI-VII -бөлүм боюнча “Kts-test” жүргүзүү

 

 

VII.Окуу предметинин программалык мазмуну

 

VII. 1. Курска мүнөздөмө

Жогорку кесиптик билим билим берүү  тармагында  бакалавр академиялык даражасына ээ болууда, педагогикалык багытта 550400 Социалдык-экономикалык билим берүү адистигине   даярдоодо “Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы”  предметинин орду абдан орчундуу болуп саналат.

        “Алгачкы  жамааттык  коомдун  тарыхы” предметтин  өздөштүрүүдө студенттер жалпы билим берүүчү мектептерде алгачкы жана байыркы коомдун тарыхы боюнча окутулган билим, билгичтик жана ишмердүүлүк  жөндөмдөрү  пайдаланылат. Аталган предметти өздөштүрүү педагогикалык ишмердүүлүк тарамында, көрүнүктүрүү - педагогикалык, базалык-адистик практикаларды  ийгиликтүү  өткөрүүгө,  жыйынтыктоочу квалификациялык аттестацияларга  “Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы” негизги база болуп кызмат кылат.

         Адамзат тарыхынын өнүгшүн окумуштуулар бир нече баскычтарга бөлүшөт. Баскычтардын аталышы ар түрдүү, саны боюнча да бирдей пикир жок. Адамзат тарыхын цивилизациялардын алмашуусу катары караган окумуштуулар да бар.

Тарыхый процесс кандай баскычтарга ажыратылганына, ага кайсы окумуштуулардын мамилесине карабастан аталган процесстин башаты алгачкы жамааттык түзүлүш болгондугу шексиз. Алгачкы жамаатык түзүлүш узак убакытты – адам пайда болгондон тартып таптар, мамлекет пайда болгонго чейинки мезгилди камтыйт. Арийне, азырга чейин эле алгачкы коомдук түзүлүш  деңгээлинде тиричилик кылып келе жаткан элдер бар. Алгачкы коомдун тарыхы ошол жамааттык коомду, анын жаратылышын, өнүгүшүн  жана анын  бузулушунун натыйжасында таптык коомдордун пайда болушун окуп үйрөнүүгө арналган. Аталган мезгилдеги жамааттык мамилелер алгачкы жамааттык  коом тарыхынын предмети болуп саналат. Алгачкы жамаатык коомдун  тарыхын калыбына келтирүү этнология, археология, антрапология ж.б. илимдердин жетишкендиктеринин натыйжасы.Көптөгөн илимдердин изилдөөсүнө таянганына карабастан ал тарых илиминин өзгөчө бөлүгү - анын жазма булактары жокко эсе.

Алгачкы жамааттык коомдун тарыхын окуп үйрөнүүнүн мааниси: Алгачкы коомдун тарыхы адамзаттын өнүгүшүнүн баштапкы этабынын жалпы мыйзам ченемдүүлүктөрүн түшүнүүгө жардам берет. Жер бетинде адам кандайча жаралган? Рассалар кандайча пайда болгон, алардын тен эместиги жөнүндөгү түшүнүктөр туурабы? Жеке менчик, таптар, мамлекеттик  мажбурлоо качан жана кандайча пайда болгон деген жана башка ушундай сыяктуу суроолорго жооп табуу үчүн тарыхтын алгачкы баскычына кайрылууга туура келет.

Адамзат турмушунда бүгүнкү күнгө чейин колдонулуп келе жаткан турак жай  жана кийим, дыйканчылык  жана мал чарбачылык, эмгектин коомдук бөлүнүшү, нике жана үй бүлө мамилелери, адепт ахлак  жана жүрүм-турум нормалары, пайдалуу  билимдер, искусство жана диний ишенимдер ж.б.у.с.материалдык маданияттын, социалдык нормалардын, идеологиялык түшүнүктөрдүн элементтери алгачкы жамаатык түзүлүштүн эң байыркы мезгилдеринде жаралган же жарала баштаган. Алардын эволюциясын түшүнүү үчүн да бул кубулуштардын башаттарына кайрылуу зарыл.

Жогоруда айтылгандай азырка чейин Жер шаарынын айрым аймактарында алгачкы жамааттык түзүлүштүн ар кайсы баскычтарында жашап турган элдер бар. Алардын бүгүнкү жана келечектеги тагдыры да ойлоно турган иш. Алардын азыркы цивилизацияга ашыкча жоготууларсыз аралашуусуна мүмкүнчүлүк бере турган алгылыктуу жолдор табылууга тийиш.

Капиталисттик жолду басып өтпөгөн элдерде,алардын ичинде кыргыздар да бар,алгачкы жаматтык коомго тиешелүү социалдык нормалардын,салттардын,үрп адаттардын жана жөрөлгөлөрдүн көптөгөн калдыктары жашап келатат. Алардын бүгүнкү коомдогу ордуна ой жүгүртүү, бүгүнкү күнгө шайкеш келтирүү үчүн өзгөртүү же жоюу жолдорун табуу зарыл.

 “Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы” лекциялык жана семинардык сабак түрүндө өткөрүлөт. Лекция да студенттер алгачкы жамааттык коомдун тарыхын мезгилдештирүү, изилдөө булактары жана тарыхнаамасы, адам коомдун калыптанышы, азыркы адамдын пайда болушу, жеке менчиктин жана таптардын пайда болушу боюнча түшүнүк алышат.

          Семинардык сабакта студенттер Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы боюнча оор жана проблемалуу темаларды талкуулашат жана ал боюнча кошумча маалыматтарды издеп өз көз караштарын ойлорун билдиришет.

          Студенттердин өз алдынча иштеринде темалар боюнча, окумуштуулардын эмгектери  боюнча докладдарды рефераттарды, курстук иштерди аткарышат.

 

VIII.2. Сааттардын көлөмү жана окуу иштеринин түрлөрү

Окуу планы боюнча  сааты

70

Анын ичинен:

Аудиториялык саат

 

 

Лекция

 

 

Семин.

Билимдерди

текшерүү

СӨИ

60

32

 

28

10

50

 

 

VIII.3. Тематикалык план

Тема

Лекция

Семинардык сабак

СӨИ

Жалпы

 

1– модуль

 

 

 

 

 

I - БӨЛҮМ.

Киришүү. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхын изилдөө булактары жана тарыхнаамасы

 

 

11

11

1

Киришүү

3 (1)

1

 

4

2

Изилдөө булактары

1

2 (1)

 

3

3

Тарыхнаама

2 (1)

2 (1)

 

4

 

 

 

 

 

 

 

II - БӨЛҮМ.

Адамдын жана коомдун калыптанышы

 

 

8

8

4

Адамдын теги жана эволюциясы

2 (1)

 

2 (1)

 

 

4

5

Алгачкы адамдар тобу

2

2 (1)

 

4

 

III-БӨЛҮМ

Азыркы адам коомунун пайда болушу

 

 

8

8

6

Азыркы адамдын пайда болушу

1

2 (1)

 

3

7

Коомдун пайда болушу

1

1

 

2

 

Жыйынтыгы

11

12

27

51

 

2-модуль

 

 

 

 

 

IV- БӨЛҮМ

Алгачкы жамааттык коом

 

 

7

7

8

Алгачкы жамааттык коомдун эрте мезгили

3 (1)

2 (1)

 

5

9

Алгачкы жамааттык коомдун кечки мезгили

  3 (1)

  3 (1)

 

   6

 

V- БӨЛҮМ.

Алгачкы жамааттык коомдун бузулушу

 

 

10

10

10

Алгачкы жамааттык коомдун бузулушунун өбөлгөлөрү

3 (1)

2 (1)

 

5

11

Жеке менчиктин, таптардын мамлекеттин пайда болушу

3 (1)

2 (1)

 

5

 

Жыйынтыгы

12

9

17

38

 

3-модуль

 

 

 

 

12

Таптар доорундагы үй-бүлө жана нике

1

1

 

2

13

Тап пайда болуу доорундагы коомдук мамилелер

1

2 (1)

 

3

14

VI-БӨЛҮМ

Өткөөл мезгилдеги коомдук аң-сезимдеги өзгөрүүлөр

3 (1)

2 (1)

3

8

15

VII-БӨЛҮМ

Азыркы кездеги жамааттык коомдор

3 (1)

2 (1)

3

8

 

Жыйынтыгы:

8

7

6

21

 

Экзамен

 

 

 

10

 

БААРДЫГЫ:

32

28

50

120

 

VIII 4. Курстун   тематикалык  мазмуну

 

К/

Темаларды

аталышы

Мазмуну

1-модуль

 

1

Тема №1 Киришүү

Алгачкы жамааттык коомдун тарыхынын предмети, максаты, милдеттери. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхын окуп үйрөнүү мааниси.  Алгачкы жамааттык коомдун тарыхын мезгилдештирүү жана анын хронологиясы. Археологиялык мезгилдештирүү. Жалпы тарыхий мезгилдештирүү.

2

Тема №2

 Изилдөө булактары

Археология, этнология, антропология, төртүнчүлүк геология,  палеография, археозоология, археоботаника, физика жана химия, лингивистика, информатика.

 

 

3

Тема № 3 Тарыхнаама

Адамзаттын алгачкы мезгилдерин чагылдырган античтик коодогу ой жүгүрүтүүлөр. Гесиод (б.з.ч.VIII-VIIкк.), Геродот (б.з.ч. 484-425-жж.), Фукидит (б.з.ч. 460-400-жж.), Демокрит (б.з.ч. 470-380-жж.), Аристотель (б.з.ч. 384-322-жж.). Орто кылымдагы тарыхнаама: Ибн Халь (1332-1406-жж), Жозеф Француа Лафито (1724-ж), Монтоскье, Вольтер, Жан Антуан Никола Кондорсе, Анн Рабор Жак Тюрго, Каунсиллер

 

 

Томсен, Генри Мейн, Иохан Якоб Бахофен. Жаңы мезгилдеги тарыхнаама.

 

4

Тема № 4

Адамдын теги жана эволюциясы

Чарлз Дарвиндин эволюциялык окуусу. Антропогенез илими. Homo habilis (“колу жөндөмдүү адам) Олдувуй маданияты. Австралопитектер.Архантроптор. Питекантроп еректус. ( «тике туруп баскан маймыл сымал

адам»). Ява питекантроптору. Палеонтроптор. Гейдельберг адамы.  Неандерталь адамы. Алгачкы жана кечки неандертальдар. Шапель тобундагы неандерталдар, классикалык неандертальдар.

 

5

Тема №5

Алгачкы адамдар тобу

Алгачкы адамга айлануучулар тобу. Ф.Энгельс “алгачкы адам үйүрү”. Каннибализм.  Промискуитет. Идеологиялык түшүнүктөрдүн башаттары: тотемизм, фетишизм, магия.

 

6

Тема №6

Азыркы адамдын пайда болушу

Азыркы адамдын калыптанышынын аякташы. Краманьон. Homo sapiens (“акыл эстүү адам”). Моноцентристтик жана полицентристтик көз караштар. Расалардын пайда болушу.

 

 

7

Тема №7

Коомдун пайда болушу.

Урук жамаатынын пайда болушу. Экзогамия. Табу. Дуалдык-топтук уюм жана дуалдык-укуктук уюм.

 

 

2-модуль

 

8

Тема №8

Алгачкы жамааттык коомдун эрте мезгили

Жогорку палеолитте өндүргүч күчтөрдүн өнүгүшү жана жаңы аймактарды өздөштүрүү. Мезолиттеги чарба жана материалдык маданият. Социалдык-экономикалык мамилелер. Демографиялык кырдаал. Жыныстык жана жаш курактык уюмдар. Нике жана үй-бүлө. Жамааттык уюм. Эрте уруктук  жамааттагы бийлик. Эрте урук жамаатындагы рухий маданият. Искусство. Диний түшүнүктөр.

 

9

Тема №9

 Алгачкы жамааттык коомдун кечки мезгили

Өндүргүч чарабага өтүү. Гордон Чайлд “неолиттик төңкөрүш”. Дыйканчылык жана мал чарбачылык боюнча Н.И.Вавиловдун көз карашы. Кечки жамааттык мезгилдеги социалдык-экономикалык мамилелер. Коомдук уюм. Үй-бүлө жана нике. Бийликти уюштуруу. Материалдык маданият. Кечки жамааттагы рухий маданият.

 

10

Тема №10

 Алгачкы жамааттык коомдун бузулушунун өбөлгөлөрү

Өндүргүч чарбанын өнүгүшү. Металлургия. Дыйканчылыктын өнүгүшү. Мал чарбачылыктын өнүгүшү жана көчмөн чарбанын калыптанышы. Металлургиянын жаралышы, үй өндүрүшүнүн өнүгүшү жана кол өнөрчүлүктүн калыптанышы. Эмгектин коомдук бөлүнүшүнүн тереңтеши. Алмашуу.

 

 

11

Тема №11

 Жеке менчиктин, таптардын мамлекеттин пайда болушу

Жеке менчиктин пайда болушу. Потлач. Таптык коомдун пайда болуу доорундагы экономиканын өзгөчөлүктөрү. Таптардын пайда болушу, эксплуатациянын алгачкы түрлөрү. Үй кулчулугу, жамааттын ичиндеи эксплуатация, салык төлөө. Алмашуу жана соода. Мамлекетин пайда болушу. Бийликти орнотуу механизмдери. Политогенез. Эркектер союзу. Жамааттык касталык структура. Жамааттын статусунун өзгөрүшү. Шаарлардын пайда болушу.

 

 

3-модуль 

12

Тема №12

 Таптар доорундагы үй-бүлө жана нике

Ортокузендик нике. Матрилокалдуулуктан патрилокалдуулукка өтүү. Авункулаттык үй-бүлө. Травестизм. Кувада.

 

13

Тема №13

 Тап пайда болуу доорундагы коомдук мамилелер

Патриархаттын пайда болушу. Чоң үй-бүлө. Кичине үй-бүлө. Аялдар менен эркектердин коомдук абалындагы төңкөрүш. Алгачкы уруулук жамаат Уруулук бирикмелер. Патронимия. Алгачкы кошуналык жамаат. Патриархалдык урук.

 

14

Тема №14

 Өткөөл мезгилдеги коомдук аң-сезимдеги өзгөрүүлөр

Рационалдык билимдер. Астрономиялык түшүнүктөр. Математикалык түшүнүктөр эсептин өнүгүшү. Биологиялык жана медициналык билимдер. Зоологиялык, ботаникалык, химиялык, гидротехникалык, географиялык  билимдердин пайда болушу. Коомдук билимдердин башаты. Жазуу, искусство. Сыйынуу, мифология, дин, ритуал.

 

 

Космостук цикл, эсхатология, фаталистика. Миф жана тарых.Мононорманын  жиктелиши.

Миф жана тарых.Мононорманын  жиктелиши

15

Тема №15

 Азыркы кездеги жамааттык коомдор

Алгачкы  цивлизациялар. Донор жана реципиент коомдору. Таптык коомдогу эскинин калдыктары. Патронимия. Матронимия. Жашыруун коомдор. Өз ара жардамдашуу. Жасалма туугандашуу. Патрон-клиент.

 

 

 

XIX. 1. Билимдерди  көзөмөлдөө

 

1– модуль

Семинар   №1

1-Тема: Киришүү

 

            Семинардын планы:

1.                      Алгачкы жамааттык коомдун тарыхынын предмети

2.                      Алгачкы жамааттык коомдун тарыхын окуп үйрөнүүнүн мааниси

3.                      Алгачкы жамааттык коомдун тарыхын мезгилдештирүү жана анын хронологиясы

 

 Контролдук иштердин жана рефераттардын темасы:

1.                      АЖКТ предметинин максаты, милдети жана аны окуп үйрөнүүнүн мааниси

2.                      АЖКТ мезгилдештирүүнүн түрлөрү

3.                      Археологиялык мезгилдештирүү

 

Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.                      АЖКТ предмети аны окуп үйрөнүүнүн мааниси

2.                      АЖКТ мезгилдештирүү жана анын хронологиясы

3.                      Жалпы тарыхый мезгилдештирүү

 

Адабияттар:

1.      Алексеев В.П., Першиц А.И. История первобытного общества: Учебник для вузов по специальности «История». 5-e изд. М., 1999.

2.      Семенов Ю.И. Как возникло человечество. М.,2002.

3.      Эралиев С.Н. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы  Бишкек, - 2014.

4.      Перщиц А.И. Периодизация первопытной истории // Вопросы истроии, 1980, №3

 

Семинар   №2-3

Тема: Изилдөө булактары

           

              Семинардын планы:

1.      Археология, этнология

2.      Антропология, төртүнчүлүк геология

3.      Палеография, археозоология, археоботаника

4.      Физика жана химия, лингивистика, информатика

 

     Контролдук иштердин жана рефераттардын темасы:

1.      Тарыхый булак деген эмне?

2.      Археологиялык жана этнологиялык булактарга аныктама бергиле

3.      Лингивистикалык булактардын өзгөчөлүктөрү

 

     Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.      Археологиялык, этнология жана антропологиялык булактар

2.      Лингвистика, этимология жана геологиялык булактар

3.      География, археозолоогия, археоботаника, физика жана химия, информатика булактары

 

Адабияттар:

1.      Алексеев В.П., Першиц А.И. История первобытного общества: Учебник для вузов по специальности «История». 5-e изд. М., 1999.

2.      Семенов Ю. Введение во всемирную историю. Выпуск 2. История первопытного общества//Научно просветительскую журнал «Скепсис» //http: //scepsis.ru/Iibrary/id_1151.htmI

3.      Эралиев С.Н. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы  Бишкек, - 2014.

4.      Акмолдоева Б.Б. История первобытного общества – Б., 1991.

 

Семинар   4-5

Тема: Тарыхнаама 

           

              Семинардын планы:

1.      Адамзаттын алгачкы мезгилдерин чагылдырган античтик коодогу ой жүгүрүтүүлөр

2.      Орто кылымдагы тарыхнаама

3.      Жаңы мезгилдеги тарыхнаама жана азыркы мезгилдеги изилдөөлөр

 

      Контролдук иштердин жана рефераттардын темасы:

1.      Байыркы грек ойчулдары Геродот, Фукидид, Демокрит, Аристотелдин АЖКТ боюнча көз караштары

2.      Орто кылымдагы Ибн Хальдун, Афанасий Никитиндин жана Жозеф Француа Лафитонун АЖКТ боюнча көз караштары

3.      Ч. Дарвиндин эволюциялык окуусу

 

        Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.      Орто кылымдагы АЖКТ боюнча ой жүгүртүүлөр

2.      Улуу гоеграфиялык ачуулардан кийинки АЖКТ боюнча ой жүгүртүүлөр

3.      Жаңы коомдогу АЖКТ боюнча көз караштар

4.      Азыркы мезгилдеги АЖКТ боюнча илимий ачылыштар жана жаңыча көз караштар

 

Адабияттар:

1.      Алексеев В.П., Першиц А.И. История первобытного общества: Учебник для вузов по специальности «История». 5-e изд. М., 1999.

2.      Думанов Х.М., Перщиц А.И. Матриархат: новый взгляд на страую проблему // htt: www.portalus.ru/psychology/print.php?subaction=showfull&id=1120045855&start -from=&ucat=25&

3.      Исследование по первобытной истории. –М.: 1999

4.      Вишняцкий Л. Б. Происхождение Homo sapiens: Новые факты и некоторые традиционные представления // Советская археология. 1990. 2.

5.      Эралиев С.Н. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы  Бишкек, - 2014.

 

Семинар   6-7

Тема: Адамдын теги жана эволюциясы

           

              Семинардын планы:

1.      Чарлз Дарвиндин эволюциялык окуусу

2.      Австролопитектер.

3.      Архантроптор. Питекантроп еректус, Ява питекантроптору

4.      Палеонтроптор. Гейдельберг адамы.  Неандерталь адамы.

 

     Контролдук иштердин жана рефераттардын темасы:

1.      Адамдын теги болгон антропоиддерди аныктоодогу үч теория

2.      Австралопитектер

3.      Ява питекантроптору

 

        Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.      Архантроптор

2.      Синантроп жана Гейдельберг адамы

3.      Палеонтроптор

 

Адабияттар:

1.      Алексеев.В.П., Перщиц А.И. История первобытного общества Изд.6-ое. М.: АСТ. Астрель, 2007.

2.      Семенеов Ю. Введение во всемирную историю. Выпуск I Проблема и понятийный аппарат. Возникновениечеловеческого общества //Научно-просветитиельский журнал "Скепси" // http: //scepsis.ru/library /id 1036. Html

3.      Думанов Х.М., Перщиц А.И. Матриархат: новый взгляд на страую проблему // htt: www.portalus.ru/psychology/print.php?subaction=showfull&id=1120045855&start -from=&ucat=25&

4.      Деревянко А.П., Холюшкин О.П., Ростовцев П.С., Воронин И.Т. Неандартельская проблема как задача статистического анализа // Сибирское археологическое обозрение / http: www.sati.archaeologu.nsc.ru/ sibirica/index.htmI?mi=izdaniya&i d=1852 

5.      А.В.Марков Происхождение и эволюция человекаhttp://www.evolbiol.ru/markov_anthropogenes.htm

6.      Вишняцкий Л. Б. Происхождение Homo sapiens: Новые факты и некоторые традиционные представления // Советская археология. 1990. № 2.

 

Семинар   8-9

Тема: Алгачкы адамдар тобу

           

              Семинардын планы:

1.      Алгачкы адамга айлануучулар тобу

2.      Каннибализм.  Промискуитет.

3.      Идеологиялык түшүнүктөрдүн башаттары: тотемизм, фетишизм, магия.

 

     Контролдук иштердин жана рефераттардын темасы:

1.      Ф.Энгельс “алгачкы адам үйүрү”

2.      Палеонтроптор доорундагы коомдук мамилелердин калыптанышы

3.      Тотемизмдин, магиянын жана фетишизмдин пайда болушу

 

        Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.      Алгачкы адамдар тобу

2.      Идеологиялык түшүнүктөрдүн башаттары

 

Адабияттар:

1.      Возникновение рода Homo и его эволюция //Вопросы антропологии. Вып. 41. М., 1972.

2.      Семенов Ю. Введение во всемирную историю. Выпуск 2. История первопытного общества//Научно-просветительскую журнал «Скепсис» //http: //scepsis.ru/Iibrary/id_1151.htmI

3.      Энгельс Ф. Роль труда в процессе преврощения в человека. – Маркс К, Энгелс Ф. Сочю.-Т.20.-2-е изд.

4.      Эралиев С.Н. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы  Бишкек, - 2014.

5.      Акмолдоева Б.Б. История первобытного общества – Б., 1991.

 

Семинар   10-11

Тема: Азыркы адамдын пайда болушу

 

              Семинардын планы:

1.      Азыркы адамдын калыптанышынын аякташы.

2.      Моноцентристтик жана полицентристтик көз караштар.

3.      Расалардын пайда болушу.

 

      Контролдук иштердин жана рефераттардын темасы:

1.      Кроманьон адамы

2.      Кечки неандарталдагы эволюциялык өзгөрүүлөр

3.      Негроид расасынын өзгөчөлүктөрү

4.      Монголоид расасынын өзгөчөлүктөрү

5.      Европоид расасынын өзгөчөлүктөрү

 

        Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.      Азыркы адамдын пайда болушу жана калыптанышы

2.      Расалардын пайда болушу

 

Адабияттар:

1.      Алексеев.В.П., Перщиц А.И. История первобытного общества Изд.6-ое. М.: АСТ. Астрель, 2007.

2.      Деревянко А.П., Холюшкин О.П., Ростовцев П.С., Воронин И.Т. Неандартельская проблема как задача статистического анализа // Сибирское археологическое обозрение / http: www.sati.archaeologu.nsc.ru/ sibirica/index.htmI?mi=izdaniya&i d=1852 

3.      А.В.Марков Происхождение и эволюция человекаhttp://www.evolbiol.ru/markov_anthropogenes.htm

4.      Кирсанов В. Краткий курс истории антрпогенеза, или Сущность и происхождение труда, создания и языка //http: //fisinter.ru/-ain/kvn/krat_kurs.ntm

5.      Эралиев С.Н. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы  Бишкек, - 2014.

 

Семинар   12-13

Тема: Коомдун пайда болушу

 

              Семинардын планы:

1.      Урук жамаатынын пайда болушу

2.      Экзогамия. Табу. Дуалдык-топтук уюм жана дуалдык-укуктук уюм.

 

      Контролдук иштердин жана рефераттардын темасы:

1.      Урук жамаатынын пайда болушу

2.      Экзогамия кантип пайда болду?

3.      Табу деген эмне?

 

        Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.      Коомдун пайда болушунун шарттары

2.      Агамиянын киргизилиши экзогамиянын пайда болушу

3.      Дуалдык-топтук уюмдан дуалдык уруктук уюмга өтүү

 

Адабияттар:

1.      Алексеев В.П., Першиц А.И. История первобытного общества: Учебник для вузов по специальности «История». 5-e изд. М., 1999.

2.      Эралиев С.Н. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы  Бишкек, - 2014.

3.      Семенов Ю. Брак и семья: возниккновение и развитие общества // Научно-просветительский журнал "Скепсис" // http://scepsis.ru/library/id_1151.html

4.      Семенов Ю.И. Происхождение брака и семьи. – М.-1974.

 

2-модуль

Семинар   14-15

Тема: Алгачкы жамааттык коомдун эрте мезгили

 

              Семинардын планы:

1.      Жогорку палеолитте өндүргүч күчтөрдүн өнүгүшү жана жаңы аймактарды өздөштүрүү

2.      Мезолиттеги чарба жана материалдык маданият

3.      Социалдык-экономикалык мамилелер

4.      Нике жана үй-бүлө. Жамааттык уюм

5.      Эрте уруктук  жамааттагы бийлик

6.      Эрте урук жамаатындагы рухий маданият. Искусство. Диний түшүнүктөр.

 

      Контролдук иштердин жана рефераттардын темасы:

1.      Мезолиттеги чарба жана материалдык маданият

2.      Демографиялык кырдаал

3.      Эрте урук жамаатындагы рухий маданият

 

        Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.      Жогорку палеолитте өндүргүч күчтөрдүн өнүгүшү жана жаңы аймактарды өздөштүрүү

2.      Нике жана үй-бүлө

3.      Жамааттык уюм

4.      Эрте уруктук жамааттыга бийлик

5.      Эрте уруктук жамааттагы искусство

 

Адабияттар:

1.      Алексеев В.П., Першиц А.И. История первобытного общества: Учебник для вузов по специальности «История». 5-e изд. М., 1999.

2.      Эралиев С.Н. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы  Бишкек, - 2014.

3.      Семенов Ю.И. Происхождение брака и семьи. – М.-1974.

4.      Елинек Я. Большой иллюстрированный атлас первобытного человека. Прага, 1983.

5.      А.В.Марков Происхождение и эволюция человека http://www.evolbiol.ru/markov_anthropogenes.htm

6.      Семенов Ю. Формы общественной воли в доклассовом обществе: табуитет, мораль, и обычное право //Научно-просветительский журнал "Скепсис" //http:// scepsis.ru/library/id_123.html

7.      Тайлор Э.Б. Первобытная культура. М., 1989.

 

Семинар   16-17

Тема: Алгачкы жамааттык коомдун кечки мезгили

 

              Семинардын планы:

1.      Өндүргүч чарабага өтүү.

2.      Кечки жамааттык мезгилдеги социалдык-экономикалык мамилелер

3.      Коомдук уюм

4.      Үй-бүлө жана нике

5.      Бийликти уюштуруу

6.      Материалдык маданият

7.      Кечки жамааттагы рухий маданият

 

     Контролдук иштердин жана рефераттардын темасы:

1.      Гордон Чайлд “неолиттик төңкөрүш”

2.      Дыйканчылык жана мал чарбачылык боюнча Н.И.Вавиловдун көз карашы

3.      Кечки жамааттык коомдогу үй-бүлө жана нике

4.      Кечки жамааттык коомдогу материалдык маданият

 

        Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.      Кечки жамааттык мезгилдеги өндүргүч чарбага өтүү

2.      Кечки жамааттык мезгилдеги социалдык-экономикалык мамилелер

3.      Коомдук уюм

4.      Бийликти уюштуруу

5.      Кечки жамааттагы рухий маданият

 

Адабияттар:

1.      Алексеев В.П., Першиц А.И. История первобытного общества: Учебник для вузов по специальности «История». 5-e изд. М., 1999.

2.      Эралиев С.Н. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы  Бишкек, - 2014.

3.      Семенов Ю.И. Происхождение брака и семьи. – М.-1974.

4.      Думанов Х.М., Перщиц А.И. Матриархат: новый взгляд на страую проблему // htt: www.portalus.ru/psychology/print.php?subaction=showfull&id=1120045855&start -from=&ucat=25&

5.      Семенов Ю. Брак и семья: возниккновение и развитие общества // Научно-просветительский журнал "Скепсис" // http://scepsis.ru/library/id_1151.html

6.      Марков Г.Е. Религиозные верования. Предпологаемый генезис и история //Этно-Журнал //http: //www.ethnonet.ru/ru/pub0503-02.html

7.      Тайлор Э.Б. Первобытная культура. М., 1989.

 

Семинар   18-19

Тема: Алгачкы жамааттык коомдун бузулушунун өбөлгөлөрү

 

              Семинардын планы:

1.      Өндүргүч чарбанын өнүгүшү. Дыйканчылыктын өнүгүшү

2.      Мал чарбачылыктын өнүгүшү жана көчмөн чарбанын калыптанышы

3.      Металлургиянын жаралышы

4.      Эмгектин коомдук бөлүнүшүнүн тереңтеши. Алмашуу.

 

     Контролдук иштердин жана рефераттардын темасы:

1.      Дыйканчылыктын өнүгүшү

2.      Мал чарбачылыгынын өнүгүшү

3.      Алмашуунун пайда болушу

 

        Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.      Металлургиянын жаралышы кол өнөрчүлүктүн калыптанышы

2.      Эмгектин коомдук бөлүнүшү

 

Адабияттар:

1.      Алексеев В.П., Першиц А.И. История первобытного общества: Учебник для вузов по специальности «История». 5-e изд. М., 1999.

2.      Эралиев С.Н. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы  Бишкек, - 2014.

3.      Семенов Ю. Введение во всемирную историю. Выпуск 2. История первопытного общества//Научно-просветительскую журнал «Скепсис»//http: //scepsis.ru/Iibrary/id_1151.htmI

4.      Семенов Ю. Брак и семья: возниккновение и развитие общества // Научно-просветительский журнал "Скепсис" // http://scepsis.ru/library/id_1151.html

5.      Линдблад Я. Человек – ты, я и первозданный. М., 1991.

 

Семинар   20-21

Тема: Жеке менчиктин, таптардын мамлекеттин пайда болушу

 

              Семинардын планы:

1.      Жеке менчиктин пайда болушу

2.      Таптык коомдун пайда болуу доорундагы экономиканын өзгөчөлүктөрү

3.      Мамлекеттин пайда болушу

 

      Контролдук иштердин жана рефераттардын темасы:

1.      Эксплуатациянын алгачкы түрлөрү

2.      Кулчулуктун түрлөрү

3.      Бийликти орнотуу жана анын механизмдери

 

        Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.      Жеке менчиктин пайда болушу

2.      Мамлекеттин пайда болушу

 

Адабияттар:

1.      Алексеев В.П., Першиц А.И. История первобытного общества: Учебник для вузов по специальности «История». 5-e изд. М., 1999.

2.      Эралиев С.Н. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы  Бишкек, - 2014.

3.      Акмолдоева Б.Б. История первобытного общества – Б., 1991.

4.      Семенеов Ю. Введение во всемирную историю. Выпуск I Проблема и понятийный аппарат. Возникновение человеческого общества //Научно-просветитиельский журнал "Скепси" // http: //scepsis.ru/library /id 1036. Html

5.      Нагих С.И. Нормативная система до государственного общества и переход к государству //http: www.jurant.ru/books/law_and_life/nagih.htm

 

3-модуль

Семинар   №22

Тема: Таптар доорундагы үй-бүлө жана нике

 

              Семинардын планы:

1.      Ортокузендик нике

2.      Матрилокалдуулуктан патрилокалдуулукка өтүү

3.      Авункулаттык үй-бүлө. Травестизм. Кувада.

 

             Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.      Ортокузендик нике

2.      Матрилокалдуулуктан патрилокалдуулукка өтүү

3.      Авункулаттык үй-бүлө. Травестизм. Кувада.

 

Адабияттар:

1.      Алексеев В.П., Першиц А.И. История первобытного общества: Учебник для вузов по специальности «История». 5-e изд. М., 1999.

2.      Эралиев С.Н. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы  Бишкек, - 2014.

3.      Акмолдоева Б.Б. История первобытного общества – Б., 1991.

4.      Семенеов Ю. Введение во всемирную историю. Выпуск I Проблема и понятийный аппарат. Возникновение человеческого общества //Научно-просветитиельский журнал "Скепси" // http: //scepsis.ru/library /id 1036. Html

5.      Семенов Ю. Брак и семья: возниккновение и развитие общества // Научно-просветительский журнал "Скепсис" // http://scepsis.ru/library/id_1151.html

6.      Семенов Ю.И. Происхождение брака и семьи. – М.-1974.

 

Семинар   №23-24

Тема: Тап пайда болуу доорундагы коомдук мамилелер

 

              Семинардын планы:

1.      Патриархаттын пайда болушу

2.      Аялдар менен эркектердин коомдук абалындагы төңкөрүш

3.      Алгачкы уруулук жамаат Уруулук бирикмелер

 

      Контролдук иштердин жана рефераттардын темасы:

1.      Жамааттык чоң үй-бүлөнүн пайда болушу

2.      Кичи үй-бүлөнүн бөлүнүп чыгуу этаптары

3.      Аялдар менен эркектердин коомдук абалындагы төңкөрүш

 

        Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.      Патриархаттын пайда болушу

2.      Алгачкы уруулук жамаат

Адабияттар:

1.      Эралиев С.Н. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы  Бишкек, - 2014.

2.      Алексеев.В.П., Перщиц А.И. История первобытного общества Изд.6-ое. М.: АСТ. Астрель, 2007.

3.      Нагих С.И. Нормантивная система догусдарственного общества и переход к государству //http://www.ethnonet.ru/ru/ pub0503-02.ntml

4.      Семенов Ю. Введение во всемирную историю. Выпуск 2. История первопытного общества//Научно-просветительскую журнал «Скепсис»//http: //scepsis.ru/Iibrary/id_1151.htmI

5.      Энгельс Ф. Происхождение семьи, частной собственности и государство. Маркс К, Энеглс Ф., Соч.-2-е изд.-Т.21

 

Семинар   №25-26

Тема: Өткөөл мезгилдеги коомдук аң-сезимдеги өзгөрүүлөр

 

              Семинардын планы:

1.      Рационалдык билимдер

2.      Коомдук билимдердин башаты

3.      Жазуу, искусство. Сыйынуу, мифология, дин, ритуал

4.      Космостук цикл, эсхатология, фаталистика

5.      Диний этика

 

 Контролдук иштердин жана рефераттардын темасы:

1.      Рационалдык билимдердин пайда болушу

2.      Жазуу

3.      Искусство

4.      Диндин алгачкы формалары

 

        Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.      Коомдук билимдердин башаты

2.      Сыйынуу, мифология, дин, ритуал

3.      Космостук цикл, эсхатология, фаталистика

 

Адабияттар:

1.      Эралиев С.Н. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы  Бишкек, - 2014.

2.      Алексеев.В.П., Перщиц А.И. История первобытного общества Изд.6-ое. М.: АСТ. Астрель, 2007.

3.      Марков Г.Е. Религиозные верования. Предпологаемый генезис и история //Этно-Журнал //http: //www.ethnonet.ru/ru/pub0503-02.html

4.      Чебаксаров Н.Н., И.А.Чебаксаров Народы расы культуры. М., Наука – 1986

5.      Тайлор Э.Б. Первобытная культура. М., 1989.

 

Семинар   №27-28

Тема: Азыркы кездеги жамааттык коомдор

 

              Семинардын планы:

1.      Алгачкы  цивлизациялар

2.      Таптык коомдогу эскинин калдыктары. Патронимия

 

  Контролдук иштердин жана рефераттардын темасы:

1.      Донор жана реципиент коомдору

2.      Патронимия

3.      Матронимия

4.      Жашыруун коомдор.

 

        Студенттердин өз алдынча иштөө темасы:

1.      Жашыруун коомдор

2.      Өз ара жардамдашуу

3.      Жасалма туугандашуу

4.      Патрон-клиент.

5.      Азыркы кездеги жамааттык коомдор

 

Адабияттар:

1.      Алексеев.В.П., Перщиц А.И. История первобытного общества Изд.6-ое. М.: АСТ. Астрель, 2007.

2.      Эралиев С.Н. Алгачкы жамааттык коомдун тарыхы  Бишкек, - 2014.

3.      Семенеов Ю. Введение во всемирную историю. Выпуск I Проблема и понятийный аппарат. Возникновение человеческого общества //Научно-просветитиельский журнал "Скепси" // http: //scepsis.ru/library /id 1036. Html

4.      Семенов Ю. Формы общественной воли в доклассовом обществе: табуитет, мораль, и обычное право //Научно-просветительский журнал "Скепсис" //http:// scepsis.ru/library/id_123.html

5.     Кабо В. Теоретические проблемы реконструкции первобытности //http: //aboriginals.narod.ru/reconstruction.I.htm